تا همین چند سال اخیر، افراد مشهور از قانونِ نانوشته‌‌ای پیروی میکردند که طبق آن، از یک لباس بیشتر از یک بار استفاده نکنند.
اما در حال حاضر بسیاری از هنرمندان این قانون را به چند دلیل زیر پا گذاشته‌اند.
مهم ترینِ آن؛ شکل گیری‌ِ جنبش‌های پایداری مد و افزایش آگاهی نسبت به محیط زیست است.
افراد مشهور همچنین یاد گرفته‌اند که چگونه از لباس‌های خود در استایل‌های متفاوت به گونه‌ای استفاده کنند که تکراری بودن آن اصلا مورد توجه قرار نگیرد.

جنیفر لارنس، بازیگر
او این لباس را اولین بار در یک نشست خبری در سال ۲۰۱۷ و بار دیگر (در سمت راست) در عروسیِ دوست صمیمی‌اش پوشید!
جنیفر با یک تغییر کوچک، یعنی باز گذاشتن یقه‌ی لباس و استفاده از اکسسوری به این پیراهن شخصیت متفاوتی داد و در یک فضای نو از آن استفاده کرد!

 

 

بازیگر فیلم “زنان کوچک” کمی پیش‌تر رفت و لباسش را به کمک تکنیک‌های خیاطی از نو طراحی کرد!
او در مراسم بفتای ۲۰۲۰ یک پیراهنِ مشکی ساتن پوشید و خیاط او با استفاده از پارچه‌ی همین لباس پیراهن جدیدی برای‌ مراسم اسکار برای‌ او تهیه کرد!

 

این تکنیک همچنین ایده‌ی خوبی برای لباس‌هایی است که در کمد خاک میخورند و به هر دلیل دیگر قابل استفاده نیستند. با کمک یک استایلیست یا خیاط میتوانیم از پارچه‌ی لباس‌هایمان، لباس‌های جدید خلق کنیم. و یا به فرض اگر پیراهنی برای ما تنگ شده شاید بتوانیم از آن یک دامن و یک بالاتنه‌ی جدا بیرون بکشیم!


 

کیت میدلتون، دوشس کمبریج
کیت به پوشیدنِ لباس‌های تکراری مشهور است! اما مهارت او در این است که هربار به گونه‌ای از این لباس‌ها استفاده می‌کند که تکرار شدنشان به چشم نمی‌آید!

 

به عنوان مثال کیت این پیراهن از الکساندر مک کویین را اولین بار در مراسم بفتای ۲۰۱۷ پوشید و چند سال بعد آن را با یک تغییر جزیی در الگوی یقه، مجدد استفاده کرد. کیت همچنین از این لباس زیبا در دو استایل متفاوت به فاصله‌ی زمانیِ ۴ سال مجدد استفاده کرد.

 

در مراسم بفتای ۲۰۱۶ کیت یک بالاتنه‌ی نامتقارن از الکساندر مک کویین را با یک دامن مشکی پردار استایل کرد. او از همان بالاتنه در فستیوال فیلم ونیز ۲۰۲۰ اما این بار با شلوار مشکی، استفاده کرد.