چه زنی پیدا میشود که کفش دوست نداشته باشد!

هفت کفش ضروری در هر کمد لباس

کفش‌ها میتوانند یک استایل کاملا ساده و روتین را به سطح دیگری ببرند. به عنوان مثال؛ یک جفت کفش پاشنه بلند مشکی کلاسیک میتواند ترکیب یک دامن مشکی و یک تاپ سفید را فاخرتر کند. یک کتانی کانورس به همراه یک شلوارک جین و یک تیشرت سفید؛ ترکیب کاملی برای تعطیلات خارج از شهر میسازد.

بله ما به کفش‌ها نیاز داریم، اما چه فرم کفشی شخصیت استایل ما را بازتاب میدهد و به ما کمک میکند بهتر بتوانیم از طریق ظاهرمان ابراز وجود کنیم؟!  چرا که در نهایت استایل شخصی درباره‌ی همین است درباره‌ی ابراز وجود؛ بدون کلام و از طریق تصویرمان!

در زیر به لیستی از هفت کفش ضروری در هر کمد لباس اشاره شده؛ تنوع فرم کفش‌ها بینهایت است، اما این لیست شامل پایه‌ای ترین انتخاب‌ها هستند. به علاوه؛ این آیتم‌های کلیدی اگر درست انتخاب شوند یک سرمایه گذاری خوب به حساب می‌آیند، چرا که برای فصل‌ها و سال‌های بعدقابل استفاده‌اند. شما احتمالا  هیچ گاه از این کفش‌ها خسته نمیشوید چرا که بر طبق مد روز یا وسوسه‌ی لحظه‌ای انتخاب نشده‌اند!

هفت کفش ضروری در هر کمد لباس

 

۱. Black Pumps: کفش پاشنه بلند

لزومی ندارد که انتخاب شما حتما رنگ مشکی باشد. گاهی رنگ قهوه ای یا حتی سرمه ای تیره میتواند انتخاب های مناسبتری برای رنگ پوست، شخصیت استایل و لباس های کمد یک شخص باشد. این کفش پایه ای ترین انتخاب برای ساختن یک استایل رسمی است. اما نکته بسیار مهم انتخاب مدل، جنس، قد و حتی فرم پاشنه بر اساس شخصیت استایل، الویت ها و سلیقه شخصی ما است.

۲. Leopard Heels or Flats: کفش تخت یا پاشنه‌ دار با طرح پوست حیوانات

به نقل از Jenna Lyons مدیر هنری J.Crew “در دنیای فشن، پلنگی مانند رنگ خنثی عمل میکند!” واقعا هم همینطور است! پلنگی تقریبا با هر ترکیبی میتواند همراه شود. در واقع وقتی برای انتخاب کفش از این گزینه استفاده میکنید، یک نقطه عطف و یک تنوع به جا در استایلتان به وجود می آورد.

۳. Riding Boots: بوت‌های سوارکاری

ترجیحا در رنگ‌های خنثی به جز مشکی بوت‌های سوارکاری در طیف‌های زغالی و قهوه‌ای که میتوانند همراه با جین، دامن، پیراهن و لگینگ‌ها پوشیده شوند، یک آیتم ضروری برای هر کمد لباس محسوب میشوند. تنوعِ انتخاب فراوان است. اما انتخاب فرم، جنس، جزییات طراحی و رنگ که آن را به درست‌ترین گزینه برای استایل و همراهی کردن با لباس‌های کمدمان تبدیل کند از اهمیت بالایی برخوردار است.

۴. Ankle Boots: نیم بوت‌ها

به خصوص با جنس جیر، یک انتخاب محبوب و کاربردی هستند. اگر به دنبال رنگ‌های خنثی به جز مشکی بروید، حتی فقط با داشتن یک گزینه میتوانید در تعداد بیشماری از استایل‌ها از آن استفاده کنید. نیم بوت‌ها در ترکیب با جین، پیراهن و حتی دامن میتوانند کاراکتر خاصی به ظاهر شما ببخشند. این کفش‌ها به جز فصل گرم،تقریبا برای هر سه فصل دیگر میتوانند مناسب باشند.

۵. Sneakers: کتانی

برای هر شخصیت و امضای استایلی؛ میتوان با تقریب خوبی گفت که همه حداقل به یک جفت کتانی نیاز خواهند داشت. این یک جفت، میتواند یک کتانی سفید با طراحی کلاسیک باشد که شما را قادر سازد برای مدت طولانی و در استایل‌های متنوع از آن استفاده کنید. انتخاب‌های بیشماری پیش روی ماست اما باز هم دانشمان درباره‌ی استایل به صورت کلی و شخصیت استایلمان به صورت فردی؛ درانتخاب بهترین گزینه ما را همراهی خواهد کرد.

۶. Ballet Flats: کفش تخت یا کالج

این گزینه هم تقریبا برای هر کمد لباسی یک آیتم ضروری محسوب میشود. کفش‌های تخت میتوانند ساده‌ترین استایل‌ها را به ترکیب  آراسته‌تری تبدیل کنند.

در واقع زمانی که با استایل‌های کژوال (روزمره) همراهمیشوند در عین حفظ راحتی؛ سطح استایل را بالا میبرند و آن را شیک تر میکنند. (style up).  ترکیب یک شومیز و شلوار جین را در نظر بگیرید که به جای کتانی با یک کالج آن را استایل کرده اید؛ قطعا در عین حفظ راحتی؛ جذابیت متفاوتی در استایل ایجاد میکند که برای موقعیت‌های بسیاری ترکیب مناسب‌تری میسازد.

کفش‌های تخت زمانی که با استایل‌های کلاسیک یا رسمی همراه میشوند میتوانند آن‌ها را برای موقعیت‌های نیمه رسمی مناسب‌تر کنند(style down)  یک پیراهن یا شومیز و شلوار کلاسیک را در نظر بگیرید که به جای کفش پاشنه دار با یک کفشِ تخت یا کالج استایل شده است؛ قطعا حضور این گزینه به ما اجازه میدهد از آیتم‌های رسمیِ کمدمان در طیف وسیع‌تری از موقعیت‌ها استفاده کنیم.

۷. Sandals: صندل‌ها

صندل‌ها را میتوانید بسته به امضا، نیاز و الویت‌های استایل، تخت یا پاشنه دار انتخاب کنید. انتخاب صندل‌ ممکن است نسبت به سایر گزینه‌ها کمی برای استایل‌ ما چالش برانگیز‌تر باشد. این گزینه در عین کاربردی بودن به دلیل خطر “تله‌ی راحتی” میتواند با انتخاب اشتباه کل ظاهر ما را تحت تاثیر قرار دهد! بله راحتی مهم است اما کافی نیست! علاوه بر راحتی؛ فرم، رنگ، جنس و کیفیتِ صندل تاثیر به سزایی در متمایز کردنِ یک استایل راحت و شیک از یک استایل صرفا راحت و نزدیک به فاجعه دارد!