چرا نباید کمد تکانی هیجانی انجام دهیم؟!

شما هم سراغ کمد تکانی هیجانی میروید تا با شتاب از شرِ لوازمِ به اصلاح بی استفاده راحت شوید؟

پس این مقاله برای شماست! کمد تکانی یک اصلِ پایه‌ای در ایجاد استایل شخصی است اگر یاد بگیریم که آگاهانه این کار را انجام بدهیم.

کمد تکانی اطلاعاتِ خوبی از موارد زیر به خود شخص و مربی استایل‌اش میدهد.

۱- وضعیت فعلیِ استایلِ شخص
۲- سلیقه‌ و سوادش در استایل
۳- چالش‌های ایجاد استایل درست و ایده‌آل
۴- انتخاب های موثر در استایل‌ایده‌آل

۴ مزیت کمد تکانی

+ساده‌تر و مهم‌تر از همه این است که با کمد تکانی احساس بهتری میکنیم! اگر سازمان دهی به جنبه‌ی کوچکی از زندگی‌مان را تجربه کنیم، انرژی تازه‌ای را به جریان می‌اندازیم و حس رضایتمندی بیشتری میکنیم.

+به الگو‌های رفتاری‌مان در خرید کردن آگاه میشویم. این موضوع همچنین باعث بهبود رابطه‌ی ما با اجسام فیزیکیِ اطرافمان و هشیار شدن نسبت به عادت‌های مصرف گرایی است.

+کمد تکانی جرقه‌ای برای ایجاد تغییر در سایر جنبه‌های زندگی است! قطعا تصمیم گیری راجع به هدف و ارزشِ خرید یک پلیور بسیار ساده تر از تصمیم گیری درباره‌ی کار یا روابط شخصی است. اما همین تصمیم گیری‌های کوچک راه را برای ایجاد تصمیم‌گیری‌های بزرگتر هموار میکند!

 

 

+با کمد تکانی از حضور در خانه بیشتر لذت میبرید!
چه کسی از زندگی کردن در خانه‌ای مرتب و سازمان بندی شده که هر چیز سرجای خودش قرار دارد و از نظر بصری هم چشم را نوازش میکند، بدش می‌آید؟!

پس به نظر میرسد کمد تکانی ایده‌ی بسیار خوبی است البته به شرطِ اینکه با فکر، آگاهی و با اختصاص دادن توجه و زمان کافی انجامش دهیم. گاهی تغییراتِ کوچک میتواند تفاوت‌های بزرگی به وجود آورد. اینکه صرفا از شَرِ یک سری موارد در کمد خلاص شویم ما را به جای خاصی نمیبرد، بلکه بیشتر ما را از هدف اصلی‌مان دور میکند!

درحالیکه ممکن است به سادگی برای نظم بخشیدن به زندگی‌مان هیجان زده شویم و تغییرات ناگهانی ایجاد کنیم، بهتر است که از سرعتمان بکاهیم.

در غیر اینصورت:

۱- مسیرِ تغییر خسته کننده میشود.
۲- با شتاب لوازممان را دور می‌اندازیم و بعد پشیمان میشویم!
۳- خیلی آرام و گاهی بدون آنکه حتی متوجه باشیم، به روتین‌ها و عادت‌های قبلیِ مصرفه‌گرایی‌مان برمیگردیم. در واقع تاثیر تجمع زدایی بر زندگی‌مان معکوس می‌شود.

 

 

باید بدانیم که لوازم از نظر کاربردی، حسی و البته مالی دارای ارزش‌اند. اگر در مسیر کمد تکانی هیجانی تصمیم بگیریم چیزی برای ما بی استفاده شده و باید آن را دور بیندازیم، موظفیم به دلایل آن آگاه شویم تا دفعه‌ی بعد، مجدد در تله‌ی خرید محصولات مشابه نیفتیم!

این مقاله قسمت اول مبحث کمد تکانی هیجانی بود. با ما همراه باشید تا در هفته ی آینده سراغ قسمت دوم و بررسی تکنیک های تجمع زدایی برویم.