شما در برابر لباس هایتان مسئول هستید!  بارها این جمله را از متخصصان مد و استایل شنیده‌ایم! چه میشود که نمیتوانیم یک لباس را بعد از چند ماه یا حتی چندبار استفاده، دیگر بپوشیم؟ آیا همیشه کمپانی های تولید کننده مقصرند؟ پس نقش ما به عنوان پوشنده و مالک، در نگهداری از لباس ها چیست؟!

یکی از نکات مهم در این زمینه این است که قبل از خرید محصول، شرایط حفظ و نگهداری از لباس ها را لحاظ کنید و بعد از خرید آن و قبل از شستشوی لباس حتما به شناسنامه‌ و راهنمای داخل آن توجه فرمایید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که پس از خرید لباس، باید برچسب راهنمای داخل لباس را جدا کنند. با این حال این برچسب کمک می‌کند تا نحوه شستشو، دمای اتو، دمای آب و دیگر نکات نگهداری از لباس را بررسی کنید.

از این رو داشتن این برچسب روی لباس ضروری است. در این صورت هنگامی که می‌خواهید لباسی را به خشکشویی تحویل بدهید، این نکته را نیز به یاد داشته باشید. چرا که برچسب راهنما کمک می‌کند تا کارشناس خشکشویی دمای مناسب شستشو و اتو را بهتر و دقیق‌تر بداند. همچنین از خشکشویی معتبر خود بخواهید پوشاک را بر اساس راهنمای داخل آن شسته و اتو نماید.

این نکات ساده اما ضروری را به خاطر بسپارید:

از مچاله و گلوله کردن یا تا کردن لباس‌ها خودداری فرمایید.

پس از درآوردن لباس‌ها، آنها را با چوب رختی مناسب در داخل کاور آویزان کنید تا خشک شود.

از چلاندن، کشیدن، خشک کردن لباس در خشککن، بر روی شوفاژ و سایز لوازم گرمایشی و همچنین تابش نور مستقیم خورشیدخودداری فرمایید.

از شستن لباس‌های ابریشمی با آب جددا خودداری فرمایید. به هیچ وجه پوشاک خود را در ماشین لباسشویی نشویید.

لباس‌های گلدوزی شده با منجوق و ملیله را پشت و رو و در بسته بندی مناسب نگهداری فرمایید.

جهت پاک کردن لکه‌های پوشاک به دستورات راهنمای شستشو توجه فرمایید و از خشکشویی‌های معتبر و زبده کمک بخواهید:

  1. میوه، آبمیوه، نوشابه، قهوه و چای
  2. شکلات، انواع روغن خوراکی و صنعتی، انواع سس، مواد غذایی
  3. لکه چمن، گل، خاک، قیر
  4. رژلب، لوازم آرایشی و واکس کفش
  5. مرکب، خودکار، ماژیک، شمع، خون و ادرار

 

ممکن است بعضی از لباس‌ها در زمان شستشو رنگ دهند، بهتر است در زمان شستشو آن‌ها را پشت و رو کنید و جدا از سایر لباس‌هابشویید.

جهت افزایش ماندگاری لباسها در زمان شستشو و اتو آن‌ها را پشت و رو کنید.

اکسسوری و دکمه‌های نصب شده بر روی البسه از مواد بسیار حساس تهیه شده‌اند. پیشنهاد می‌شود تا پیش از ارسال لباس به خشکشویی آن‌ها را جدا نموده و از مجاورت آن با بخار و اتوی بخار خودداری فرمایید.

ابریشم ۱۰۰٪ خالص با دقت زیاد، مجزا از لباس‌های دیگر شسته شود و دور از نور آفتاب خشک شود.