در سال ۲۰۲۱، استایل ماکسیمال پرقدرت تر و جسورانه تر از همیشه ظهور کرده است، البته به خاطر قرنطینه و وقت گذراندن با لباس‌های عادی در منزل، این موضوع خیلی خارج از انتظار هم نبوده است. اینکه استفاده از استایل ماکسیمال پر رنگ شده به این معنی نیست که استایل مینیمال دیگر مد نیست یا از اهمیت آن کم شده است.

 

 

برخلاف رژیم کِتو و کربوهیدرات، سبکِ مینیمالیسم و ماکسیمالیسم میتوانند در هم زیستی صلح طلبانه ای زندگی کنند! در واقع مینیمال و ماکسیمال دو “سبک” استایل شناخته میشوند و نه یک ترند گذرا که با عوض شدن فصل روی مد بیایند یا از مد بروند! استایل بیشتر خانم‌ها، اگر اصلا استایلی برای‌ خودشان داشته باشند، جایی بین مینیمال و ماکسیمال قرار میگیرد، اما به این معنی نیست که قوانینی که امروز درباره‌ی آنها صحبت میکنیم برای آن‌ها کاربردی نیست.
شما احتمالا با شناخت بیشتر پی میبرید که استایل شما به یکی از این دو استایل بیشتر مایل است.

 

 

استایل مینیمال

مرز بین استایلِ مینیمال و استایل کسل کننده در جزییات است! هرچه لباس‌ها ساده‌تر، جزییات مهم‌تر! چرا که سادگی لباس‌ها مزاحم جزییات نمیشود و آن‌ها را در پشت خود پنهان نمیکند.

استایل مینیمال به سه مولفه ی پایه ای نیاز دارد:

۱. تن‌خورِ بی نقص

تن‌خورِ بی نقص قطعا مهم‌ترین مولفه در هر استایلی و از همه مهم‌تر در استایل مینیمال است. ویکتوریا بکهام به داشتن استایل‌ مینیمال مشهور است او حتی درباره‌ی تیشرت‌هایش نیز اهمیت انتخاب تن‌خور (فیت) مناسب را در نظر میگیرد.

 

 

۲. کیفیت

در این استایل خبری از تزیینات و طرح و نقش نیست پس تمام تمرکز و توجه بر روی کیفیت دوخت و پارچه است. استایل‌های مینیمالی که در پینترست میبینید و از آن‌ها لذت میبرید، ممکن است به نظر برسد با آیتم‌های ساده و معمولی شکل گرفته اما در اصل توجه زیادی بر روی کیفیت لباس و نحوه‌ی کنار هم چیدن آیتم‌ها با هم صورت گرفته است.

 

 

۳.اکسسوری‌ها

انتخاب اکسسوری‌ها در این نوع استایل بسیار حائز اهمیت است،
شما ممکن است ببینید یک مینیمالیست از کیف و کفش مشکی در استایلش استفاده کرده اما هر یک از این آیتم‌ها با نهایت دقت انتخاب و خریداری شده و از روی آگاهی کامل در آن ترکیب قرار گرفته است. استایل مینیمال در سطح بسیار ساده به نظر میرسد اما اگر بخواهد درست انجام شود احتمالا یکی از سخت‌ترین انواع استایل است.

 

 

ویکتوریا بکهام در استفاده ی درست از رنگ ها و طرح ها، که شاید کمتر در استایل مینیمال رایج باشد، تبحر خاصی دارد. انتخاب هایی جسورانه با حفظ فرم مینیمال.

 

 

برخی افراد به اشتباه تصور میکنند که استایل مینیمال همیشه شامل لباس های گشاد است، اما اینطور نیست. عکس زیر نمونه ای از یک استایل مینیمال است که با آیتم های پایه ای کمد لباس ساخته شده است.

 

 

شما حتی میتوانید برای موقعیت های رسمی چهارچوب استایل مینیمال را حفظ کنید اما با انتخاب یک آیتم با جنس، طرح یا برش خاص، کمی جذابیت و شکوه به استایلتان اضافه کنید! در استایل زیر این نکته با انتخاب شلوار به کار گرفته شده است.

 

 

اگر دانشمان در زمینه ی استایل بالا برود میتوانیم به مقدار لازم از عناصری که میخواهیم به استایلمان اضافه کنیم بدون آنکه اصالت و هویت آن استایل را زیر سوال ببریم. در زیر یک استایل مینیمال با چاشنی زنانگی بیشتر را میبینم.

 

 

 

استایل ماکسیمال

 

 

شعار ماکسیمالیست‌ها more is more است.
ترکیب‌کردن لباس‌هایی با طرح‌ها و نوشته‌های شلوغ و بزرگ، اکسسوری‌های متنوع و استایل‌های لایه لایه (layered).
اگر تازه میخواهید به دنیای ماکسیمالیسم قدم بگذارید این نکات میتواند کمک کننده باشد:

 

۱.آیتم تاکیدی

دنبال خرید آیتم‌های منحصر به فرد و تاکیدی باشید، فروشگاه‌های آنتیک گزینه‌ی خوبی هستند. این آیتم‌ها میتوانند استایل‌های پایه‌ای و ساده (basic) را به استایل ماکسیمال نزدیک کنند.

 

 

۲. کمک بگیرید!

برای شروع میتوانید سراغ استایل‌های پیشنهادی و ‌‌‌ترکیباتی که برند‌ها و طراحان لباس‌ به شما ارائه میدهند بروید. آن‌ها برای طراحی و ارائه‌ی لباس‌ها از دانش استایلینگ کمک میگیرند.این یک روش ابتدایی اما موثر برای تمرین دادن چشم‌هاست تا کم کم مهارتتان را در ترکیب کردن رنگ‌ها و طرح‌ها بالا ببرید.

 

۳. حداقل یک رنگ مشابه

یکی از روش‌های رایج و نسبتا سا‌ده برای ایجاد استایل ماکسیمال این است که حداقل یک رنگ مشابه در بالا تنه و پایین تنه داشته باشیم اما سایز یا شکل طرح‌ها را متفاوت انتخاب کنیم.

 

 

استفاده از یک آیتم تاکیدی مثلا یک کت یا پیراهن طرحدار در یک استایل که سایر آیتم های ساده است میتواند شروع خوبی برای تمرین استایل ماکسیمال باشد.

 

 

استایل ماکسیمال لزوما در استفاده از طرح ها خلاصه نمیشود، این استایل میتواند از کنار هم قرار گرفتن فرم ها ، رنگ ها و جنس های به خصوص نیز ساخته شود.