استایلِ لایه لایه

استایل لایه لایه شیوه‌ای از لباس پوشیدن است که تعدادی لباس، با هدفِ ایجادِ جذابیتِ ظاهری بیشتر، به شکل لایه لایه روی یکدیگر پوشیده میشود. وقتی صحبت از استایل‌های پاییزی و زمستانی میشود یکی از کلماتی که سریعا به ذهن میرسید “layering” یا سبک لباس پوشیدنِ لایه لایه است.

در حالیکه درست کردن این تیپ ممکن است ساده به نظر برسد، مرز ظریفی بین ساختن یک استایل فوق العاده با استایلی که صرفا بی هدف از چند لایه‌ لباس تشکیل شده، وجود دارد! این سبک لباس پوشیدن به خلاقیت ما اجازه‌ی بروز میدهد. همینطور در فصل سرد که میخواهیم برای سرمای بیرون به حد کافی گرم باشیم و در عین حال برای فضاهای داخلی بیش از حد گرممان نشود، بسیار کاربردی است.

پالت رنگی

یک پالت رنگیِ متشکل از رنگ‌های خنثی برای این استایل انتخاب بسیار خوبی است. همچنین میتوانیم از تضاد‌های نامحسوس و یا تکنیک مونوکروم ( انتخاب رنگ‌هایی از یک طیف) استفاده کنیم.

جنس های متفاوت

اگر میخواهید در این فرم از تکنیک مونوکروم استفاده کنید، ایجاد تضاد‌ از طریق تفاوت در بافت و جنس آیتم‌ها، ضروری است.اگر میخواهید سر تا پا یک رنگ لباس بپوشید، برای شکستِ یکنواختی و ایجاد هیجان میتوانید جنس‌های متفاوتی برای هر آیتم انتخاب کنید که به استایل تان عمق و جذابیت بیشتری ببخشید. در غیر این صورت استایل یک تکه و تخت به نظر میرسد و بعد خاصی ندارد. میتوانید از ترکیب جنس‌های سنگین و سبک مثل ترکیبی از پشم، حریر، کتان، چرم و … استفاده کنید.

کت‌ و ژاکت‌

چه کسی گفته رویی‌ها باید آخرین لایه‌ی استایل‌ باشند! آن‌ها میتوانند به عنوان لایه‌ی میانی استفاده شوند. مثلا میتوانید کت یا ژاکت یا هر مدل رویی‌‌ که میخواهید را با جنسی نازک‌تر انتخاب کنید ( لایه‌ی میانی) و روی آن یک پالتوی‌ اورسایز ( لایه‌ی آخر و بیرونی) بپوشید.

بافت روی بافت

میتوانید بافت‌ها را روی هم استایل کنید. اما انتخابِ هر آیتم تشکیل دهنده‌ی این ترکیب ‌توجه ویژه‌ای میطلبد. اگر همه‌ی آیتم‌ها حجیم باشد در نهایت یک حجم مستطیلی شکل و سنگین ایجاد میکند که نه تنها فرم بدن را از بین میبرد بلکه جذابیت بصری خاصی هم ندارد.

شال گردن‌های بزرگ

اگر به این فرم از  استایل علاقمند هستید اما نمیخواهید لایه لایه لباس بپوشید، از شالگردن‌های بزرگِ پشمی و کشمیر برای ایجاد تصوری از فرم لایه لایه استفاده کنید! میتوانید شال را دور شانه یا گردنتان بیاندازید و از یک کمربند برای ایجاد فرم استفاده کنید یا بگذارید شال رها روی بدنتان قرار بگیرد. اگر رنگِ شال هم‌ رنگ کت یا ژاکت باشد به استایل شما عمق میبخشد و اگر غیر همرنگ انتخاب شود، تضاد جالبی به آن میبخشد.

شومیز سفید

شومیزِ سفید احتمالا یکی از ضروری‌ترین و پرکاربردترین آیتم‌ِ هر نوع استایل از جمله استایلِ لایه لایه است. رنگ آن خنثی است و تقریبا با همه چیز ست میشود، در واقع شیوه‌ها و گزینه‌های موجود برای استایل کردن این آیتم بیشمار است!

آیتم‌های طرحدار

برخلاف تصور بسیاری از افراد، آیتم‌های طرحدار میتواند در همه‌ی انواع استایل حتی در استایل مینیمال نیز استفاده شود، فقط کافی است دانش لازم برای انتخابِ درست این آیتم‌ها با توجه به شخصیت استایلمان را داشته باشیم. اگر خیلی اهل پوشیدن لباس‌های طرحدار نیستید، لازم نیست حتما از طرح‌های خیلی شلوغ با پالت‌های رنگیِ تند و جسورانه استفاده کنید. یک طرحِ ملایم که از نظر رنگی با سایر آیتم‌های استایل مان هارمونی دارد، میتواند انتخاب فوق العاده‌ای باشد به خصوص اگر به عنوان لایه‌ی میانی استفاده شود.

آستین‌ها

بازی کردن با قدِ آستین‌های متفاوت، روش ساده‌ اما کاربردی در ایجاد این فرم از استایلِ  است. مثلا یک کت با طول آستین کوتاه‌تر را با یک هودیِ آستین بلند ترکیب کنید. یا میتوانید آستین کت را تا بزنید و تضاد رنگی یا تضاد بافتی بین این لایه با لایه‌ی زیرین استایلتان را نمایان کنید.