به اعتقاد بسیاری از استایلیست‌ها، استایل کردن تنها با یک رنگ، هنر محسوب میشود و نیاز به مهارت بالایی دارد و اگر درست انجام شود بسیار شیک و خاص است.

۱. استفاده از لباس‌‌های دوخته شده

یکی از راه‌های ساده برای ساختن استایل‌های تک رنگ، استفاده از لباس‌های دوخته شده (tailored) به جای لباس‌های حاضری (ready to made) هست.

یک کت و شلوار دوخته شده‌ی تک رنگ انتخاب کنید و برای زیر این ست یک تیشرت هم رنگ استفاده کنید.

نکته‌ی جذاب‌ِ این مدل استایل، استفاده‌ی مبالغه آمیز از یک رنگ است؛ پس دقت در انتخاب جنس و فرم لباس مرز باریکی بین یک تیپ فوق العاده یا یک فاجعه را میسازد!

۲. استفادهاز آیتم‌های هم رنگ  و هم جنس یا همرنگ اما جنس و طرح متفاوت 

استفاده از آیتم‌های همرنگ اما با جنس‌های متفاوت مثلا ترکیب چرم و تور میتواند به یک استایلِ سر تا پا مشکی جذابیتِ خاصی ببخشد.

استفاده از آیتم‌های همرنگ اما با برش‌های متفاوت نیز میتواند گزینه‌ی خوبی باشد.

۳.تکنیک لایه لایه لباس پوشیدن

میتوانید از تکنیک لایه لایه لباس پوشیدن (layering) که به خصوص برای فصل زمستان کاربردی است استفاده کنید تا به اصطلاح  به استایلتان بُعد ببخشید.

استفاده از استایل‌های تک رنگ حتی در تیپ‌هایی که از لباس‌های کژوال و راحتی استفاده شده حس شیک بودن را منتقل میکند.

۴.بقیه‌ی موارد استایل را ساده نگه دارید.

اگر میخواهید از استایل تک رنگ اما با یک رنگ جسورانه استفاده کنید، استایل موها و اکسسوری‌ها (کیف، کفش، زیورآلات) را ساده نگه دارید.

۵.لازم نیست تنها از یک رنگ استفاده کنید. 

میتوانید از طیف‌های مختلف یک رنگ در استایلتان بهره ببرید. این ایده گاهی جذاب‌تر از انتخاب یک طیف خاص برای کل استایل است؛ چرا که تفاوت بین بخش‌های مختلف یک استایل را پر رنگ‌تر میکند.

۶.انتخاب اکسسوری با رنگ جسورانه

میتوانید در یک استایل تک رنگ از یک اکسسوری (کیف، کفش، دستمال گردن، زیورآلات) با رنگ‌ متفاوت و جسورانه برای‌ ایجاد هیجان استفاده کنید.

۷.به سراغ رنگ‌های خنثی بروید

اگر از ترند‌ها خسته یا فراری هستید برای استایل‌های تک رنگ سراغ انتخاب رنگ‌های خنثی بروید! این انتخاب همیشه شیک و به روز است!

فرم و حجمِ آیتم‌های هم رنگ را متفاوت انتخاب کنید تا جذابیت لازم در‌ استایلتان را ایجاد کند.

۸.به سراغ ترکیب سبک‌های مختلف استایل بروید.

میتوانید آیتم‌های کژوال و رسمی هم رنگ را با هم استایل کنید. البته اگر در استایل شخصیِ شما جایی برای اجرای این ایده وجود داشته باشه.

۹. ازلباس های هم رنگ با حضور جزئیاتی از رنگ دوم استفاده کنید

استفاده از استایل‌های تک رنگ برای کشیده به نظر رسیدن شما گزینه‌ی بسیار خوبی است، به خصوص اگر ریز نقش هستید.

اگر توجه کرده باشید در تمامی این استایل‌ها در جایی که امکان استفاده از رنگ مورد نظر نبوده (به خصوص در رابطه با کفش و کیف) از رنگ‌های خنثی (بیشتر در طیف‌ رنگ‌های خاکستری و بژ‌ه) استفاده شده است.