تقریبا هر راهنمای استایلی به شما توصیه میکند که بر روی آیتم های پایه ای با ویژگی های خاصی سرمایه گذاری کنید؛ چرا که این آیتم‌ ها زیربنای کمد لباس شما را میسازد. آیتم‌ های پایه ای خاص، هسته‌ی مرکزیِ یک کمد خوب هستند. آنها کاربردی، با کیفیت، قابل استفاده، زیبا، تطبیق پذیر و شیک هستند و میتوانند استایل شما را بدون اینکه به نظر برسد تلاش زیادی کرده اید، بسیار خواستنی کنند. آیتم‌ های ضروری اکثرا از نظر رنگ و استایل کاملا ساده هستند اما اگر درست انتخاب شوند، تاثیر منحصر به فرد و متفاوتی بر روی استایل شما میگذارند.

آیتم های پایه ای خاص ویژگی های زیر را دارند:

جنس:

آیتم های پایه ای با کیفیت، از پارچه‌های مرغوب درست شده‌اند، کیفیت و جنسِ یک لباس از فاصله ی دور هم مشخص است!

برش و تنخور:

چه تن خورِ لباس آزاد باشد و چه اندامی، چه دوخته شده و چه حاضری، آیتم های پایه ای کمد باید به گونه‌ای به نظر برسد که انگار برای شما آفریده شده است!

جزییات:

اغلب، جزییات است که تفاوت یک آیتم پایه‌ای ساده از خاص را مشخص میکند. این جزییات میتواند یک برش نامتقارن یا نامتعارف، یک دکمه‌ی سرآستین خاص، یک طرح یا رنگِ هیجان انگیز یا حتی یک کمربند باشد!

تنوع:

یک آیتم پایه‌ای خاص، قابلیت تطبیق‌پذیریِ زیادی دارد. شما میتوانید به شیوه‌های مختلف آن را استایل کنید. مثلا همراه با آیتم‌های ویژه برای موقعیت‌های رسمی‌تر (style up) و یا همراه آیتم ‌های معمولی تر برای موقعیت‌های اسپرت تر (style down). در واقع با اینکار شما بارها و بارها از یک آیتم مشابه با شخصیت‌های متفاوت استفاده میکنید و هربار به نظر میرسد که لباس جدیدی پوشیده‌اید.

کیفیت:

ممکن است دچار این تصور اشتباه باشیم که قیمت یک محصول  کیفیت آن را نشان میدهد، اما این همیشه درست نیست!

البته کیفیت به طور اجتناب ناپذیری با پرداخت بهای بیشتر همراه است. اما برعکس این موضوع همیشه صادق نیست. قیمت بالاتر لزوما تضمین کننده‌ی کیفیت بهتر نیست. اگر بخواهیم یک توصیف کلی از کیفیت ارائه دهیم؛ لباسِ با کیفیت، با دقت زیادی طراحی و دوخته میشود، برای مدت زمان زیادی قابل استفاده است و به همان اندازه که از بیرون احساس زیبایی و شیک بودن را منتقل میکند برای شخصی که آن را میپوشد نیز از درون همانقدر احساس راحتی و ارزشمندی ایجاد خواهد کرد. فرم آن نیز متناسب با نوع بدن طراحی شده و به صورت بی نقص بر روی اندام مینشیند.

اعتماد به نفس:

استایل درباره‌ی اعتماد به نفس است. وقتی به الگوهای استایل مورد علاقه‌تان نگاه می‌کنید، میبینید که گاهی لباس‌های ساده‌ای بر تن دارند که شاید شما هم در کمد لباستان داشته باشید، اما آن ها با این لباس ها خوش‌استایل‌تر و متفاوت به نظر میرسند. چرا که آنها با آگاهی و اعتماد به نفس لباس‌هایشان را میپوشند!

اگر آیتم‌ های ضروری کمد لباس را با دقت انتخاب کنید به گونه‌ای که شاخصه‌های بالا را داشته باشد، صد در صد این انتخاب‌های درست، برای شما اعتماد به نفس بیشتری به همراه می‌آورند!